Istotnym elementem pracy dydaktycznej jest diagnozowanie osiągnięć uczniów po określonym etapie pracy. Diagnoza osiągnięć uczniów z jednej strony pozwala określić obiektywnie stan i jakość wiedzy nabytej przez uczniów, a z drugiej – ujawnia trudności, z jakimi dzieci borykają się podczas pierwszego etapu edukacji kształcenia zintegrowanego. Pozwala to nauczycielowi na sprawdzenie poziomu opanowanych przez uczniów wiadomości i umiejętności oraz na zorientowanie się jakie treści należałoby jeszcze powtórzyć i utrwalić
DIAGNOZA OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW Z JĘZYKA POLSKIEGO PO I SEMESTRZE W KLASIE III
Imię i nazwisko .......................................................................
1. Uzupełnij tekst brakującymi literami.
Pada śnieg. L...d pokrył rzeki. Mr...z tak szczypie, że rzadko kto wychodzi na dw...r. Dwa zmarznięte wr...ble siedzą sk...lone na gał...zi d....ewa.
Śnieg pr...szy i pr....szy. Gra... ynka i Bo...enka idą z ły....wami na lodowisko. G....eś pobiegł z sankami na pobliską g....rkę. Inne dzieci bawią się śnie....kami. Dziewczynki lepią cztery śniegowe k....le. Zrobią z nich bałwana. Chłopcy będą ....ucać śnieżkami do celu. Każdy ma trzy pr...by.
2. Z podanego tekstu dyktanda wybierz i wpisz do tabelki po 3 rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki i liczebniki.
RZECZOWNIKI
|
CZASOWNIKI
|
PRZYMIOTNIKI
|
LICZEBNIKI
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 3. Napisz 3 rzeczowniki w liczbie mnogiej
..........................................................................................................................
4. Zapisz imiona 6 kolegów lub koleżanek w porządku alfabetycznym
............................................................................................................................
............................................................................................................................
5. Rozwiń zdanie : Hania dokarmia.
............................................................................................................................
6. Dopisz stopień wyższy i najwyższy przymiotników
st. równy
|
st. wyższy
|
st. najwyższy
|
ciekawy
|
|
|
ładny
|
|
|
duży
|
|
|
chory
|
|
| 7. Napisz prawidłowy znak na końcu każdego zdania .
Zima tego roku jest bardzo mroźna Nie baw się piłką na jezdni Kto z was dokarmia ptaki
8. Napisz ile liter , głosek i sylab mają podane wyrazy
wyrazy
|
litery
|
głoski
|
sylaby
|
czapka
|
|
|
|
Mikołaj
|
|
|
|
śnieżyca
|
|
|
|
grudzień
|
|
|
|
9. Dopisz czas przyszły i przeszły podanych czasowników
Czas przeszły
|
Czas teraźniejszy
|
Czas przyszły
|
|
zjeżdżam
|
|
|
lepię
|
|
|
śpiewam
|
|
Nr zadania
|
Cele zadania |
Punktacja |
1
|
Sprawdzenie umiejętności pisania wyrazów
z trudnościami ortograficznymi
|
9 pkt
|
2
|
Rozróżnianie części mowy
|
6 pkt
|
3
|
Tworzenie liczby mnogiej rzeczownika
|
2 pkt
|
4
|
Znajomość alfabetu
|
2 pkt
|
5
|
Sprawdzenie umiejętności rozwijania zdań
|
2 pkt
|
6
|
Sprawdzenie umiejętności stopniowania przymiotników
|
4 pkt
|
7
|
Znaki interpunkcyjne
|
1 pkt
|
8
|
Podział wyrazów na głoski, sylaby, litery
|
4 pkt
|
9
|
Odmiana czasownika przez czasy
|
6 pkt
|
Proponowana punktacja:
36 pkt – 32 pkt poziom wysoki
31 pkt – 26 pkt poziom średni
25 pkt – 12 pkt poziom zadowalający
11 pkt – 0 pkt poziom niski
Opracowała Aurelia Taratuta |